miercuri, 20 octombrie 2010

Reporter pentru o zi...sau doua?

Sambata,primul meu interviu pentru un job.Si incheiat cu bine.Entuziasmata am fost...hmmm reporter de televiziune...ma rog,o televiziune locala.Dar,e bine si asa.Mi s-a spus sa vin de luni la sediu,si trezita cu noaptea in cap...m-am dus.Desi nu imi place sa intarzii niciodata,de data asta am ramas in urma cu vreo 5 minute....pe drum m-a prins si ploaia.Eu fara umbrela,ca de obicei.Of,baga-mi-as ceva,si mi-am mai intins si parul.(Ca sa dau si eu bine in prima zi):)) Intr-un final am aflat ce autobuze trebuie sa iau sa ajung la destinatie....15(sau 16)...dupa care mers putin pe jos pana la alta statie de unde iau 17.Mno zis si facut.Ajung unde trebuie,moarta de somn...Salut respectuos cele 4 persoane aflate in birou.Pe usa scrie mare "redactie stiri"....Presupusa sefa,o tipa blonda si usor distrata imi zice sa imi aleg un calculator si sa ma pun la curent cu ce se intampla azi in lume,si in viata locala.Deschid si eu google-ul si caut 'timis online' :)) Ma pun si citesc....si citesc,si iar citesc...intre timp apar tot felul de indivizi si individe care se pun sa faca si ei acelasi lucru.Deci inteleg ca aici toata lumea citeste presa dimineata.Mie imi lipseste o cafea...ma abtin sa nu casc.Sa nu zica astia ca-s plictisita :))....Intr-un final,mai apar si alte tipe la fel de aeriene ca si mine....Isi preiau si ele calculatorul.Bun,sefa se apuca sa faca stirile...impreuna cu tipii si tipele mai cu experienta....Fiecaruia ii revine astfel o anumita norma,foarte bine stabilita...ceva in gen: F. merge acolo,ii ia interviu domnului P.,R. merge in partea cealalta sa filmeze evenimentul x...si tot asa.Noi astea nou-aparute suntem invitate sa mergem pe teren cu cate unul din ei.Sefa le trimite pe celelalte tipe,insotite de cate una din fete...iar mie imi spune sa mai raman sa il astept pe R. pentru ca eu par mai nesperioasa.Bine,il astept pe R. Intre timp,mi se spune sa caut nu stiu ce articol din nu stiu ce folder...si ca sa am si eu ce sa fac,sa fac stirea pentru tv....Ma apuc,prima oara in viata mea cand fac o stire.O termin in vreo 10 minute,iar sefa mi-o corecteaza.Nu stiam la inceput ca trebuie sa scriu si ce zice crainica si abia apoi sa fac reportajul.Asa ca refac.De data asta mai bine.Mi se da si o a doua stire,pe care o fac mult mai bine.Hmmm,sunt multumita de mine.....Sefa se ocupa de stirile din sport,impreuna cu colegul D. Ne amuzam copios pe cateva denumiri ale unor echipe regionale....Colegul D. pare om de treaba....Sefa,putin nervoasa isi baga organul sexual masculin (pe care nu il are)...Consider asta un lucru vulgar,mai ales din partea unei persoane aflate in pozitia ei.Dar,zambesc....sa zicem ca se mai intampla...R. a venit intr-un final,dar nu mai pleaca pe teren azi...asa ca ne vedem maine.
A doua zi,ma trezesc iar fara niciun chef....dar curioasa pana peste cap de ce am sa mai fac azi pe la redactie...imi doream mult sa merg pe teren sa vad cum e.Ies din camin,e aproape intuneric...ajung in statie....din nou aceeasi poveste....15,merg pe jos,apoi 17.Ajung la sediu,de data asta imi iau o cafea inainte sa intru in birou...Altfel e viata parca atunci cand am din ce sa sorb :)) Azi am ajuns a doua, inaintea sefei chiar...deci iata adevarata punctualitate! :)) Ma apuc iar sa citesc presa,vine toata lumea intre timp....cateva dintre fetele de ieri au renuntat.Apare insa una noua.Cand se anunta stirile,incearca si ea sa se faca ascultata...sefa ii da atentie,insa nu prea avea de spus prea multe chestii relevante...asa ca F. isi iese din fire si spune ca o enerveaza.Fata cea noua incepe sa planga si pleaca.Sefa ii spune lui F. sa nu mai fie asa rautacioasa cu colegii noi si sa nu le taie asa brusc creanga de sub picioare.Bun,intre timp se fac impartirile...cine merge pe teren? eu ma ofer sa plec cu F. si cameramanul D.....sefa spera ca F. nu ma va speria si pe mine.Razand,ii spun ca nu are cum."Bun Carmen,atunci vezi sa nu o sperii tu pe F." ,zice sefa :)) Am ajuns la masina,vine soferul.Mergem la o conferinta de presa,prin Unirii.Afara ploua cu galeata.Ajungem acolo,friggggggg....Apare un nenea(care seamana cu unu' dintr-un film cu mafioti)...ii tremurau mainile pe foaia ce o tinea intre degete,si vorbea sacadat parca.Mare comunist e asta,imi spun mie insami.Suntem invitati in sala de sedinte,ne asezam cu grija in timp ce apar si alti reporteri de la diferite televiziuni,ziare etc.Pe pereti fel si fel de fotografii alb-negru de la Revolutia din '89.Pe masa,in fata mea un fel de macheta a unei biserici,din cate am inteles.Aaaa deci,se contruieste o biserica noua.Cameramanii fixeaza chestiile alea :)) Incepe conferinta,eu notez frumusel ca si ceilalti reporteri....Nenea asta construieste o biserica finantata cu vreo 17 miliarde cica....in memoria unora incinerati la revolutie.Afectat rau tipul...Mai vorbesc si alti comunisti...toate chestiile sunt oricum politice....ma asteptasem.Ministrul nu stiu care a donat nu stiu cat etc....Se anunta premiera unui film 'Destin 1989" ora 19 maine,Sala Capitol....Aaa,mi-am amintit,asta e filmul despre care mi-a vorbit Adina ieri.Acesti 'neni' continua sa palavrageasca,eu deja visez la un pat cald si la oameni mai calzi....nici nu mai sunt atenta la ce indruga astia,nici nu imi mai pasa.M-au plictisit enorm.Dupa conferinta,isi multumesc unii altora ca niste ipocriti.Reporteritele toate niste neingrijite...in afara de cea de la televiziunea romana.Ok,ne mutam in alta sala(unde era frig de zici ca era iarna)....tot asa o incapere cu tablouri comuniste si sinistre pe pereti.Aici da nenea ala cu moaca de mafiot interviuri.Rapid,simplu....si evitand intrebarile.Plecam,pe ploaie ....spre primarie.Se necesita interviu cu ceva nenea primar sau pana mea stie exact.Nenea oricum nu e de gasit,asa ca i se ia interviu unui alt nene.Plecam,cu masina de data asta la alta institutie...astia de se ocupa ei cu giga caloria aia care creste ea....:)) Astia nu ne lamuresc,mergem la asociatia de locatari,sau ceva de genul....unde ne baga un alt nene o lamurire de ne intoarce pe dos....ne intoarcem din nou la primarie,si din nou la asociatie...si tot asa....Si intr-un final,in masina.....desi,imi placea foarte mult compania colegilor F. si D.,le-am spus ca-mi bag piciorul ! :)) Eu ma duc acasa frate....e aproape ora 15....de la 8 umblu ca nebuna cu ei....Oricum nu mi-a placut mai nimic.Sefa vulgara si nepasatoare,colegii se uitau la tine de parca aveai de gand sa le iei painea de la gura,program bine stabilit nu exista.....umbli asa....dupa .....ce??? Eu macar am incercat....Colega F. imi spune sa nu plec,sa incerc sa merg maine si cu colegul R. ca poate imi va placea mai mult....Rahat! Plec! :)) Ma duc sa fiu un om normal...nu imi place munca de santier.Plus,ca dupa ce faci atatea drumuri trebuie sa te mai intorci si la redactie,si folosindu-te de informatiile pe care le-ai acumulat sa scrii stirile.Stirile pacii...Il intreb pe D. el cam cate ore munceste?Imi spune ca ieri a stat de dimineata de la 8 ,si a ajuns la 22 acasa...Mno bun atunci,m-am lamurit!Anyway,mult succes celor care isi doresc o astfel de cariera.Eu am vazut pe propria mea piele cum este,si nu,nu mai vreau! :)) In plus,din cate am constatat eu....marii astia jurnalisti,de fac ei stirile si se uita la tine de parca ai fi un puric....cu gramaticile,uneori,stau foarte prost.

4 comentarii:

  1. pisiiii....asta da experienta...una de neuitat:))):)))

    RăspundețiȘtergere
  2. daaaa,si ca sa nu mai zic cat de naspa o fost cafeaua aia ce mi-am luat-o...am apasat ca tampita pe 'foarte dulce' in loc de 'dulce'....o fost ca pasta :)) dar asa am baut-o =))

    RăspundețiȘtergere
  3. mai trebe si experiente de acest fel;))

    RăspundețiȘtergere
  4. da , pana nu simti pe propria piele nu stii cum e :))

    RăspundețiȘtergere