marți, 14 iulie 2009

"Mizerabilii" I

Inceput de iulie.Soarele bland din cand in cand se ascunde dupa nori …ne ispiteste si ne indeamna parca sa ne gandim la un coltisor de natura in care sa putem gasi aer curat,atat de necesar pentru plamanii nostri poluati,apă limpede sa ne racorim… si verdeată…multa verdeată.
Eu am gasit azi un loc ideal pentru a-mi petrece macar cateva ore,departe de atmosfera inabusitoare a orasului.Noi resitenii,ne putem considera norocosi ca avem in jurul nostru atat de multe locuri frumoase.Daca am sti sa le pretuim si sa le ingrijim ar fi minunat…
Am urcat cu masina in jur de jumatate de ora,pe un drum de munte intunecos,unde abia zaream cate o bucata din soare printre crengile copacilor foarte inalti.Imediat ce am ajuns in apropierea lacului, am inceput sa caut un loc cat mai potrivit,unde sa pot cobori in siguranta si sa ma pot relaxa in voie.In locul pe care l-am ales in cele din urma,erau si alti oameni care faceau si ei acelasi lucru:unii inotau sau se jucau cu copiii,altii faceau plaja sau pescuiau.Toate bune si frumoase…profitam din plin de tot ce era in jurul meu si nu ma gandeam nicio clipa ca acest sentiment pur pe care-l aveam s-ar putea nimici.
Pana cand, toata emotia si toata linistea sufleteasca de care ma bucurasem au fost spulberate brusc,datorita aparitiei unor grupuri de tineri,unii mai galagiosi ca altii,care se manifestau de parca tocmai evadasera dintr-un trib…urlau cat ii tinea gura,se aruncau in apa,injurandu-se unul pe altul,in masini muzica lor de trib(cunoscuta de multi sub denumirea de “manele”) racnea de se speriau pestii;mancau seminte si aruncau coji in nisip,daca fumau tot acolo aruncau chistoace…Ma uitam in jur si simteam ca izbucnesc,vazand atatea gunoaie in jur…probabil alte personaje de trib isi pusesera amprenta cu ceva timp in urma…gunoaie la tulpinile copacilor,in tufe,pe nisip…eram inconjurati cu totii…
Trist…atat de trist…natzie de inculti si de needucati?…Chiar nu gasesti un loc unde sa te poti simti in largul tau, fara sa fii perturbat de diversi indivizi?!...
Am ramas pe malul apei,sperand ca in cele din urma vor inceta…insa in cateva momente fumul gratarului lor taia ca o ceatza mica plaja si inainta din ce in ce mai tare spre padure…spun cu sinceritate ca mi-as fi dorit sa-i vad arsi pe rug
:))…
In final,scarbita de acesti infecti,am lasat in urma mea padurea plina de gunoaie…si m-am retras intr-un loc mai departe,tot pe malul lacului…unde am dat peste alte gunoaie,de data asta mai putine ce-i drept…
:))Macar aici am putut avea o clipa de liniste,m-am bucurat de cer,de apa,de caldura de afara,de nisip mai curat…
Este totusi alarmant ce se intampla in Romania de azi!Nimeni nu ia nicio masura,continuam sa traim in bezna,asteptand mereu ca altii sa stranga gunoiul pe care il facem,asteptand ca altii sa ne solutioneze problemele.”Civilizatie” este un cuvant prea nobil….”Mizerabilii” ar fi un titlu potrivit!

5 comentarii:

  1. buna! & ms de laude!
    blogul tau pare tare interesant :)
    am sa il "rasfoiesc" acum!

    RăspundețiȘtergere
  2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  3. "muzica lor de trib (cunoscuta de multi sub denumirea de “manele”)" - gandim la fel!
    manele astea ce se canta la noi in tara plac foarte mult prostilor :| pentru ca ii promoveaza...

    RăspundețiȘtergere
  4. :)Multumesc,ma bucur ca imi sustii parerea..."Manelele" sunt intr-adevar o manifestare din ce in ce mai ampla a inculturii si a prostului gust...

    RăspundețiȘtergere
  5. Ohhh, DA! nu am nimic impotriva liniei melodice :d a manelelor :)) (auzi la mine, linie melodica a manelelor :)) ) asa..:p dar... versurile manelelor romanesti...sunt.. !@#$%^!@#$ bleax!!

    RăspundețiȘtergere