joi, 9 iulie 2009

Neputinţă...

Intr-o dimineata oarecare de iulie...soarele strabate fereastra intredeschisa a camerei mele,aerul incepe sa ma sufoce si sa ma inece.Ma uit la ceas.Doar ora opt jumatate si deja caldura ne invaluie.Ma ridic din patul meu prietenos,hotarata sa fac o mica plimbare in dimineata asta,pe strazile inverzite si umbroase ale orasului.Fac un dus,beau o cana cu lapte,imi prind parul in agrafe si plec.Pe strada mea,o liniste deplina...nici picior de om.Ajung repede in strada urmatoare si dau de cativa batranei ce se intorc de la piata cu sacosele incarcate.Salut politicos si imi continui drumul printre strazile inguste,cu casute vechi ce amintesc de vremuri de demult...Ajung pe o alee ce ma conduce exact in partea centrala a orasului...tot calmul ce-l simtisem s-a transformat curand intr-un zgomot continuu:claxoane de masini,soferi nervosi,pietoni neatenti,copii nemultumiti si prost crescuti care se tavalesc de mama focului ca nu li se face intotdeauna pe plac,parinti incapabili de a-i stapani pe acesti sarmani prunci,care vor ajunge probabil pe bancile scolii cu probleme grave de comportament.Si atunci...cine sa-i mai tina in frau?...Se asteapta in zadar ca profesorul sa rezolve toate aceste greseli ale unor parinti inconstienti.Ba mai mult,ne trezim ca ajunge copilul in clasa a opta,fara sa stie nici macar sa scrie corect in limba lui materna...iar parintele sa arunce la fiecare coltisor de strada cu tot felul de cuvinte jignitoare despre cei ce i-au dascalit pruncul atatia ani.Nu stiu daca sa rad sau sa plang ca sistemul asta de invatamant al lui "peshte" ,ne face cadou in fiecare an,absolventi de liceu,ce se intrec in note de 9 si de 10 la examenul de bacalaureat.Am spus 9 ???Cum am indraznit sa ii jignesc,atribuindu-le o nota atat de mica,pe acesti liceeni analfabeti...dar cu pretentii!Da,da...liceenii aceia care se fotografiaza care mai de care imbracati in robe, la fiecare sfarsit de an scolar,de parca au absolvit vreun Oxford sau ceva...(si sa nu mai vorbesc de tinutele lor de dedesubtul robelor,ca poate ma intind prea mult)...Eh,parintele milostiv si iubitor face orice ca pruncul sau "cuminte" si "silitor" sa nu se imbolnaveasca cumva (Doamne fereste!) de la prea mult invatat!Mai bine sa il "ajute" mamica un pic pe copilas,sa poata sta si el cu burtica in sus la soare ca doar a venit caldura...ce atata stress pentru examene!?Sa nu se ticneasca cumva analizand morfologic si sintactic vreo parte de vorbire!!!....Infiorator dragii mei,cum problemele cele mai mari ale "ajutatilor" apar la examenul de limba si literatura romana....Am fost stupefiata, uitandu-ma din pura curiozitate pe site-ul acela cu rezultatele la examenul de bacalaureat de anul acesta....Uimirea cea mai mare a fost sa vad cum mai multi elevi luasera note de 3 si 4 la proba de limba si literatura romana(sau vreun 5 tras de coada)....Dar nu asta este ingrozitor!....Terifiant este faptul ca aceiasi elevi luasera nota 10 la proba de limba engleza spre exemplu...Cum poate un elev sa nu isi cunoasca limba lui materna asa cum trebuie,dar o alta limba moderna sa o stie de 10???Cand el nu stie sa recunoasca predicatul unei propozitii???...Am incercat sa imi raspund singura la aceasta intrebare,insa nu mi-a fost cu putinta....Poate veti reusi voi,cei care veti citi postarea mea,sa ma lamuriti...
Acestea fiind zise...scurta mea plimbare se terminase in jurul orei 12 jumatate,cand asfaltul soselelor fierbea...probabil la fel cum fierb si mintile unora!Toti vrem studii superioare,iar universitatile s-au umplut pana-n gat de incompetenti....Asta e,suntem o tara de "ajutati"!...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu